از «افعی تهران» تا «آبی روشن»

پرونده تازه ترین فیلم‌ها و سریال‌ها روی میز فیلم نگار

پرونده تازه ترین فیلم‌ها و سریال‌ها روی میز فیلم نگار
دویست و پنجاه و هشتمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار ویژه مرداد 1403 در 112 صفحه منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای بخش سینمای ایران، سیناپس سریال «افعی تهران» و فیلمهای «شور عاشقی» و «آبی روشن» را می‌خوانیم و سپس نقد و تحلیل هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته اند. دو مصاحبه نیز با داریوش یاری و امیر ابیلی فیلمنامه نویسان «شور عاشقی» و «آبی روشن» انجام شده است.

پرونده موضوعی این شماره به درام عاشقانه اختصاص دارد که شامل مطالب خواندنی و متنوعی مانند چگونه یک عاشقانه سینمایی جذاب بنویسیم؟، بهترین فیلمنامه های عاشقانه همه دورانها، بررسی موانع موجود بر سر راه عشق در درام های عاشقانه ایرانی، تأثیر درام عاشقانه بر زندگی واقعی مخاطبان، نوشتن یک عاشقانه موفق در پنج مرحله ساده و میزگرد پیرامون مفهوم فیلمنامه نویسی برای درام عاشقانه می باشد.

 بخش سینمای جهان با سیناپس جاده خشم: مکس دیوانه، هیت من و وزارت جنگ ناجوانمردانه آغاز می شود و با نقد و گفت و گو هایی با خالقان این آثار ادامه می یابد.

در صفحه «تجربه های پراکنده» پارادایم های نوین داستانگویی را می خوانیم و در صفحه «به یاد»، رابرت تاون از سختی‌های فیلمنامه نویسان نوشته است.

فیلمنامه کامل این شماره به «اتاق معلم ها» نوشته  ایلکر چاتاک و یوهانس دانکر اختصاص دارد که توسط پویا نبی به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، یک نقد و گفت و گویی درباره ساختار این فیلمنامه، مطالب پایانی شماره 258 است.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه شمارۀ جدید و نیز استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
-->