به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در بخش سینمای ایران به معرفی و نقد فیلم های «بی رویا»، «بعد از رفتن»، «تفریق» و «ستاره بازی» پرداخته شده است.
بخش پرونده موضوعی که مفاهیم تخصصی فیلمنامه میپردازد در این شماره به «سینمای وحشت» اختصاص دارد که دربرگیرندۀ مطالبی مانند ترفندهای ابتدایی برای نگارش یک فیلمنامه ترسناک عالی، سه رویکرد همسو برای نوشتن فیلمنامه در ژانر وحشت، راز نگارش فیلمنامه بی نقص برای ژانروحشت، 25 فیلم که تماشای آنها برای نوشتن فیلمنامه ای در ژانر وحشت توصیه می شود، نگاهی به رویکردهای هجوآمیز در مواجهه با ژانر وحشت و گفت وگوی جمعی پیرامون مقوله فیلمنامه نویسی برای ژانر وحشت می باشد.
بخش سینمای جهان با سیناپس فیلمهای بو ترسیده، مأموریت غیرممکن: روزشمار مرگ و اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی آغاز می شود و در ادامه نقد و گفت و گو هایی با خالقان این آثار انجام شده است.
مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «سالار مگس ها»، سه روش غافلگیری کاراکتر که ارزش فیلمنامه شما را بالا می برد و هفت صحنه ای که لایه های درونی کاراکتر شما را آشکار می کند دیگر مطالب این بخش هستند.
فیلمنامه کامل این شماره به «زندگی» نوشته کازوئو ایشی گورو اختصاص دارد که توسط فرنوش زندیه به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و نقدی بر این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره هستند.
«فیلمنگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می شود. نصرتالله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلمنگار هستند.
علاقهمندان میتوانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شمارههای قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.