حبيب اسماعيلي: دلگرم‌کردن فعالان سينماي کودک، جريان‌ساز است

حبيب اسماعيلي: دلگرم‌کردن فعالان سينماي کودک، جريان‌ساز است

«حبيب اسماعيلي» مدير عامل رسانه فيلمسازان مولود که در مراسم تقدير از فعالان توليد، پخش و اکران سينماي کودکان و نوجوانان به عنوان يکي از سه پخش‌کننده برتر سينماي کودکان و نوجوانان در سال ?? برگزيده شد، گفت: برپايي مراسمي با هدف تکريم فعالان در اين حوزه، يک عامل برانگيزاننده است که مي‌تواند جريان‌ساز شود.
به گزارش روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، او ادامه داد: حداقل ويژگي چنين حرکت‌هايي، اين است که اين اشتياق را به وجود مي‌آورد تا تهيه‌کننده به فعاليت در سينماي کودکان و نوجوانان راغب شود، پخش‌کننده به ادامه کار در اين سينما دلگرم شود و سينمادار از نمايش فيلم کودک حمايت کند.
اسماعيلي گفت: همين که تهيه‌کننده ببينند فيلمي که در اين ژانر سينمايي ساخته شده، در آرشيو نمي‌ماند و نمايش داده مي‌شود، برايش دلگرم‌کننده است.
او با اشاره به اين که يکي از مشکلات توليدکننده و مخاطب سينماي کودک، نداشتن پايگاه فرهنگي مناسب و مشخص است، گفت: مخاطب بايد بداند فيلم کودک را کجا بايد ببيند. پيش از اين وضعيت به گونه‌اي بود که فيلم کودک يا اکران نمي‌شد، اگر هم مي‌شد کسي متوجه نمي‌شد و زود از اکران برداشته مي‌شد. فيلم‌ها رنگ پرده را نمي‌ديدند يا اکران لايي مي‌گرفتند و بي‌سروصدا به نمايش درمي‌آمدند و حتي پول پوسترش را هم در نمي‌آوردند. اما امروز با حجم توليد و برنامه‌ريزي براي اکران، به نظر مي‌رسد اختصاص سالن مناسب اين سينما و مخاطبش در پرديس‌هاي سينمايي موجود و پرديس‌هايي که در دست احداث است، اين پايگاه فرهنگي براي کودکان و نوجوانان شکل خواهد گرفت.
اين تهيه‌کننده مجرب سينماي ايران اظهار داشت: هنوز يادمان نرفته که در دهه ??، فيلم‌هايي چون شهرموش‌ها و دزد عروسک‌ها چگونه مخاطبان تازه‌اي به سينماي ايران اضافه کردند. امروز هم مخاطب اين ژانر سينمايي در سالن سينما، خانواده‌ها هستند، چرا که به طور منطقي کودکان در سنين پايين (مگر در مواردي که از طريق مدارس آنها را به سالن سينما مي‌برند)، با خانواده خود به سالن سينما مي‌روند و به ديدن فيلم مي‌نشينند.
او گفت: خانواده‌ها به اضافه فرزندانشان مخاطبان عمده سينماي کودکان و نوجوانان هستند، پس بايد براي آنها فيلم به تعداد کافي در هر فصل از اکران وجود داشته باشد تا اين طيف مخاطبان از سينما حذف نشوند.
اسماعيلي گفت: با همتي که در سال‌هاي اخير از سوي ارگان‌هاي مختلف و از جمله بنياد سينمايي فارابي شکل گرفته، دست‌اندرکاران توليد و پخش هم اين را حس کرده‌اند که فيلم کودک جواب مي‌دهد و ما هم وظيفه خود مي‌دانيم که به عنوان پخش‌کننده، از اين سينما حمايت کنيم.
اسماعيلي گفت: رسانه مولود قسمت اول «دزد و پري» ساخته حسين قناعت را اکران کرد در حالي که همان زمان هيچ سينماداري به عنوان سرگروه حاضر نمي‌شد فيلم را اکران کند و من وقتي هر چه تلاش کردم، به جايي نرسيدم، به بهروز مفيد تهيه‌کننده فيلم گفتم که بهتر است فيلم را آزاد اکران کنيم. فيلم را قرار شد مرداد ماه اکران کنيم و به شهريور و فصل بازگشايي مدارس متصل شود. فيلم، چهار سال پيش در گروه آزاد اکران شد و بيش از يک ميليارد فروخت؛ مدارس هم حمايت کردند. در سال‌هاي بعد اين حرکت ادامه يافت و فيلم‌هاي بيشتري ساخته و اکران شد. ما «پيشوني سفيد?» و «دزد و پري ?» را اکران کرديم که در گيشه موفق بودند. فيلم سيدجواد هاشمي، زمستان اکران شد اما بيش از 4 ميليارد تومان فروخت و اين يک بار ديگر ثابت کرد در سينماي کودکان و نوجوانان، کشش و ظرفيت وجود دارد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.