برپايي بازار فيلم سي‌و‌ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر با ?? غرفه/نشست‌هاي تخصصي برگزار مي‌شود

برپايي بازار فيلم سي‌و‌ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر با ?? غرفه/نشست‌هاي تخصصي برگزار مي‌شود

مهدي يادگاري مدير بازار فيلم سي‌و‌ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر رويکردهاي اين دوره بازار و همچنين تعداد شرکت‌هاي متقاضي را اعلام کرد.
به گزارش ستاد خبري سي و ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر، بخش بازار فيلم جشنواره جهاني فيلم فجر در دوره سي و ششم با تغييراتي چند نسبت به دوره گذشته کار خود را آغاز خواهد کرد که مهدي يادگاري مدير بازار فيلم جشنواره اين تغييرات را در دو حوزه عنوان کرد و گفت: بازار فيلم امسال نسبت به گذشته دو تغيير داشته است؛ يکي از نظر تعداد غرفه ها و يکي از نظر رويکرد.
وي افزود: امسال ?? غرفه ايراني و خارجي در جشنواره برپا مي شود که پنج غرفه نسبت به سال گذشته کمتر است زيرا بخشي از فضاي غرفه هاي سال گذشته را در اختيار استوديوي جشنواره و جايي که بايد پوشش برنامه ها را داشته باشد، قرار داديم.
مدير بازار فيلم جشنواره جهاني فيلم فجر يکي از رويکردهاي دوره سي و ششم جشنواره را معرفي پخش کننده هاي ايراني، نيروهاي جوان و نشست هايي با اين افراد دانست و گفت: معرفي بيشتر پخش کننده هاي ايراني و معرفي استعدادهاي جواني که مي توانند در اين حوزه کار کنند يکي از رويکردهاي دوره اخير است. اميدواريم افرادي را بتوانيم به اين بازار و خريداران و فروشندگان معرفي کنيم که در آينده اي نزديک به عنوان شرکت هاي پخش فيلم در عرصه جهاني فعاليت و در جشنواره کنار افراد باتجربه، اطلاعاتشان را بيشتر کنند.
فرصتي جديد براي انيميشن ايران
يادگاري تاکيد کرد: نکته ديگر در اين تغيير استفاده از ظرفيت توليدکنندگان انيميشن است. طبق بررسي هاي ما از ميان برنامه هاي سينمايي، مستند و انيميشن که در يک بازار قابل عرضه است، برنامه هاي انيميشن ظرفيت خوبي دارند و خوشبختانه انيميشن ايران امروز در تکنيک رشد قابل توجهي داشته است و ما شرکت هاي خوب را معرفي و آنها را به خريداران ارتباط مي دهيم تا از بابت فروش محصولات و هم گرفتن سفارش کار کمک شان کنيم.
اين مدير جشنواره جهاني فيلم فجر با تاکيد بر اينکه به شرکت هاي پخش فيلم بيشتري نياز است که در ايران فعال باشند، گفت: با توجه به توليداتي که در اين حوزه وجود دارند چه در حوزه فيلم سينمايي، چه در مستند، چه در فيلم کوتاه و انيميشن ما بايد شرکت هاي پخش بيشتري داشته باشيم .
يادگاري با اشاره به تقاضاي ?? شرکت براي دريافت غرفه تا قبل از سال ?? گفت: از ميان ?? غرفه تا به حال ?? شرکت تقاضاي دريافت غرفه داشتند. البته شرکت هاي ايراني تعدادشان بيشتر است چون تمرکز ما روي فروش محصولات ايراني خواهد بود.
وي اضافه کرد: همزمان بازار از تعدادي از خريداران علاقه مند به توليدات سينماي ايران دعوت کرده و تا الان ?? خريدار از ?? شرکت مهم براي حضور در اين بازار اعلام آمادگي کرده اند که به نظر من آمار قابل توجهي است مخصوصاً اينکه همزمان با برگزاري جشنواره ما دو رويداد مهم سينمايي در جهان برگزار مي شود بنابراين خيلي از کساني که در اين حوزه فعاليت مي کنند، برنامه فشرده اي دارند و نمي توانند به کشورمان سفر کنند و در چنين شرايطي تعداد ?? خريدار براي بازار فيلم ايران يک فرصت است.
مدير بازار فيلم سي و ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر در مورد ديگر فعاليت هاي اين بخش جشنواره گفت: يکي از کارهايي که مي خواهيم در اين جشنواره انجام دهيم اين است که براي همه فيلم هاي سينمايي ايراني که عرضه مي شوند چه در بخش بازار چه بخش مسابقه، اطلاعاتي از شرکت هاي فروشنده يا پخش کننده خواهيم داشت يعني ما فيلم ايراني بدون پخش کننده در بازار نخواهيم داشت تا افرادي مانند مديران فستيوال ها، خريداران يا شرکت هاي مختلف پخش وقتي مي خواهند با عوامل فروش يا توزيع يک فيلم تماس بگيرند، اطلاعات آنها را داشته باشند و دچار سردرگمي نشوند.
يادگاري درباره نمايش فيلم در بازار توضيح داد: دو رويکرد هميشه در جشنواره وجود دارد؛ يکي اينکه نمايش هاي بازار بايد در اختيار فيلم هاي فروشندگان باشد يکي هم اين است که بخشي از فيلم هاي جشنواره در آنجا به نمايش درآيد. يعني آثاري که در مسابقه نبودند و يا زمان مناسبي براي فروششان نبوده است در سينماهاي بازار وجود داشته باشند. ما علاقه مند هستيم نمايش هاي بازار به معناي واقعي که در بازارهاي جهاني اتفاق مي افتد، نمايش هايي باشد که حتماً فروشندگانش در بازار حضور داشته باشند و اين به نظر من يکي از اولويت ها است.
مدير بخش بازار جشنواره جهاني فيلم فجر با اشاره به تجربه خوب نشست هاي تخصصي جشنواره در دوره سي و پنجم گفت: ما حرف هاي زيادي را بايد در حوزه بازاريابي بگوييم. اينکه در کدام جشنواره بايد حاضر شويم و در کدام بازارها مي توانيم محصولات مان را عرضه کنيم يا اينکه شرايط يک قرارداد خارجي بايد چگونه باشد و يا مشتريان محصولات کشور ما عمدتاً به دنبال چه کالاهايي هستند. اينها عناويني هستند که براي همه فعالان حوزه صنعت توليد و فروش فيلم بسيار با اهميت است و براي همين ما کارگاه هايمان را امسال ادامه خواهيم داد.
به گفته وي، دو عنوان کارگاه در زمينه بازاريابي تخصصي فيلم پيش بيني شده است.
يادگاري در مورد تاثير قوانين ضد ايراني ويزاي آمريکا گفت: نگاه ضد ايراني اصلا تاثيري در کم شدن رغبت و يا توجه به سينماي ايران نداشته است و اتفاقاً ما بيشتر مورد توجه قرار گرفتيم و موفقيت هاي خوبي داشتيم. قوانين ضد ايراني کشور آمريکا تاثير جدي و مهمي در زمينه کم شدن اقبال افراد جشنواره اي نبوده و نخواهد بود.
وي با اشاره به اهميت کارهاي مشترک با ديگر کشورها گفت: به نظر من يکي از فرصت ها، بحث توليد مشترک است که البته در چند فيلم مستند اتفاق افتاده است وبايد تقويت شود. با اين حال ما نياز داريم در عرصه انيميشن هم منابع جديدي را براي توليد مشترک شناسايي کنيم.
مدير بازار فيلم جشنواره جهاني فيلم فجر عنوان کرد: اين موضوع باعث بوجود آمدن منابع جديد درآمدي براي توليدکننده هاي ما مي شود. وقتي چند کشور در يک توليد بين المللي مشارکت مي کنند فرصتي براي ديده شدن سريعتر و بهتر اثر توسط مخاطبان مختلف بوجود مي آيد. نکته بعدي مطرح شدن جدي توانايي هاي ايران است. اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين حوزه به صورت جدي حضور داشته باشد باعث به نتيجه رسيدن تلاش ها در اين زمينه مي شود و بايد براي اين موضوع برنامه ريزي شود و بخش بين الملل ارشاد به آن ورود کند.
يادگاري در پايان پيش بيني کرد علاقه مندان به سينماي ايران در سال ?? شاهد فعاليت هاي خوبي در زمينه عرضه آثار ايراني خواهند بود.
آدرس سايت رسمي جشنواره Fajriff.com و پست الکترونيکي جشنواره Info@Fajriff.com است.
سي و ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر ?? تا ?? آوريل ???? (?? فروردين تا ? ارديبهشت ????) به دبيري سيدرضا ميرکريمي در تهران برگزار مي‌شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.