شماره جديد ماهنامه تخصصي فيلمنامهنويسي «فيلم نگار» زير نظر بنياد سينمايي فارابي منتشر شد.
به گزارش روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، اين شماره از ماهنامه تخصصي فيلمنامهنويسي «فيلم نگار» در ? بخش سينماي ايران، پرونده يک موضوع (مخاطره در فيلمنامه) و فيلمنامه کامل به چاپ رسيده است.
در بخش سينماي ايران، پيش درآمد، بانک فيلمنامه، کشمکش (نگاهي به مقوله ژانر در فيلمنامه «نگار»، نگاهي به فيلمنامه «نگار» از منظر شکستن کليشهها، نقش تخيل در کنش شخصيتهاي فيلمنامه «ايتاليا ايتاليا»، الگوي آغاز و پايان در فيلمنامه «ماجان»، ساختار و عليت در «مالاريا»، آيا «مالاريا» با ديگر فيلمنامههاي شهبازي تفاوت دارد؟، نگاهي به روايت در فيلمنامه «ملي و راههاي نرفتهاش»، نگاهي به شکل روايت در فيلمنامه «درياچه ماهي»)، گفتوگو با احسان گودرزي فيلمنامه نويس «نگار»، گفتوگو با کاوه صباغزاده نويسنده فيلمنامه «ايتاليا ايتاليا»، گفتوگو با ليلا لاريجاني فيلمنامه نويس «ماجان»، ايجاز (داستان کوتاه - قلب افشاگر) به چاپ رسيده است.
در بخش پرونده يک موضوع (مخاطره در فيلمنامه) نيز مطالبي چون مخاطره در فيلمنامههاي کلاسيک و غير کلاسيک، مقدمات خلق مخاطرات، سه مخاطره اصلي، پيوند مخاطره و تنش، مخاطره در منظر شخصيت، گفتوگو با محمد گذرآبادي درباره مخاطره در فيلمنامه و سينماي ايران، مخاطره و دوگانه شخصيت- هماورد، مخاطره فزاينده، مخاطره و پيش فرض دراماتيک، مخاطره و روان شناسي شخصيت، مخاطره عاطفي، آزمون مخاطره عاطفي، 25 نکته درباره مخاطره، مخاطرات در بلاک باسترها، مخاطره و مخاطب، مطالعه و موردي: مخاطره در «حلقه» و «جان سخت» چاپ شده است.
همچنين فيلمنامه کامل «بوچ کسيدي و ساندنس کيد» به نويسندگي ويليام گولدمن و کارگرداني جرج روي هيل، به همراه يادداشت مترجم فيلمنامه، سکانس برگزيده، پيوند پيرنگ و درون مايه، شخصيت اصلي در فيلمنامه «بوچ کسيدي و ساندنس کيد» کيست؟ آشنايي زدايي از عناصر وسترن در فيلمنامه، صحنه، شخيصت، پيرنگ در «بوچ کسيدي و ساندنس کيد»، مقايسه تطبيقي دو فيلمنامه «بوچ کسيدي و ساندنس کيد» و «اين گروه خشن»، و گفتوگوي جمعي درباره فيلمنامه آخرين مطالب در اين شماره از ماهنامه «فيلم نگار» است.