شماره 177 «فيلم نگار» منتشر شد

شماره 177 «فيلم نگار» منتشر شد


شماره جديد ماهنامه تخصصي فيلمنامه‌نويسي «فيلم نگار» زير نظر بنياد سينمايي فارابي منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، اين شماره از ماهنامه تخصصي فيلمنامه‌نويسي «فيلم نگار» در ? بخش سينماي ايران، پرونده يک موضوع (صحنه در فيلمنامه) و فيلمنامه کامل به چاپ رسيده است.

در بخش سينماي ايران، پيش درآمد، بانک فيلمنامه، کشمکش (بررسي «فصل نرگس» بر اساس پنج گام کريستوفر بوکر، جايگاه قهرمان در فيلمنامه «بيست و يک روز بعد»، مفهوم زمان در فيلمنامه «بيست و يک روز بعد»، نگاهي به بازنمايي مسائل اجتماعي در فيلمنامه «ساعت پنج عصر»، بسط عرضي فيلمنامه در «ساعت پنج عصر»، خوانشي جامعه شناختي از «ساعت پنج عصر»، ضعف ساختار فيلمنامه نويسي کمدي در فيلم «گذر موقت»، نگاهي به فيلمنامه «گذر موقت»، پيش فرض و انفعال شخصيت دراماتيک در «بيوگرافي»)، از زبان فيلمنامه نويس (گفت و گو با نگار آذربايجاني فيلمنامه نويس «فصل نرگس»، گفت و گو با محمدرضا خردمندان و احسان ثقفي فيلنامه نويسان «بيست و يک روز بعد»)، پشت ويترين (معرفي کتاب)، سينماي جاده اي به چاپ رسيده است.

در بخش پرونده يک موضوع (صحنه در فيلمنامه) نيز مطالبي چون مقدمه اي بر تئوري صحنه ها، کارکردهاي صحنه در فيلمنامه، تعاريف و انواع صحنه در گفت و گو با امير عربي، مقايسه نظريه هاي رابرت مک کي و سيد فيلد درباره صحنه، مهندسي عواطف در صحنه، هدف صحنه، چهار مولفه صحنه، قوانين هشت گانه دراماتيک صحنه، 20 خطاي رايج در نگارش صحنه، نوشتن صحن هاي فوق العاده، آناتومي صحنه، چرخش صحنه و ده فرمان نوشتن صحنه چاپ شده است.

همچنين فيلمنامه کامل «درخشش» به نويسندگي استنلي کوبريک و دايان جانسن (بر اساس رماني از استفن کينگ) و کارگرداني استنلي کوبريک، به همراه يادداشت علي افتخاري مترجم فيلمنامه ، سکانس برگزيده، قبض و بسط پيرنگ در فيلمنامه، اهميت پرده اول فيلمنامه، نگاهي به عناصر اصلي، منازعه کوبريک و کينگ، استنلي کوبريک از «درخشش» مي گويد و گفت و گوي جمعي درباره فيلمنامه آخرين مطالب در اين شماره از ماهنامه «فيلم‌ نگار» است.

ماهنامه «فيلم نگار» زير نظر بنياد سينمايي فارابي به چاپ رسيده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
-->