
نشست خبری فیلم «معجزه کوهستان» با حضور فیلمنامهنویس آلمانی آن در اصفهان برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری سیامین جشنواره فیلم فجر نشست فیلم سینمایی «معجره کوهستان» با حضور فیلمنامهنویس آلمانی آن ناتیا برونکست برگزار شد.
این فیلمنامهنویس در ابتدای نشست عنوان کرد: من در سن ۱۳ سالگی بازیگر شدم و ۲۰ سالی هم در این حوزه بودم، اما بعد از آن تصمیم گرفتم تغییر نقش بدهم و پشت دوربین قرار بگیرم. فیلمنامه را من نوشتم و یک کارگردان هم برای ساخت آن حضور داشت.
او ادامه داد: من در آلمان موقعیت خوبی دارم، بنابراین این حق انتخاب را دارم که چه کسی فیلمی که نوشتهام را کارگردانی کند. این قصه برای من خیلی مهم بود، چون من دختر خودم را در فیلم میبینم، شخصیت دختر فیلم لجباز و زیباست.
برونکست اضافه کرد: ایده فیلم براساس آزادی و رهایی و آزادی کردن خود از هرچیزی که وجود دارد است، در این فیلم مانع اصلی برای دختر بیماریای است که دارد و چالشی هم که دارد بالا رفتن از کوهستان است.
این فیلمنامهنویس اظهار کرد: این فیلم برای من درباره نسل جدیدی از زنان آلمانی است که در حالیکه کفش پاشنه بلند میپوشند، میتوانند کار هم کنند.
برونکست همچنین یادآور شد: دختر این فیلم بیهوده لجباز نیست، به دلیل بیماری که دارد لجباز شده و رفتارهای عصبی از خودش نشان میدهد.
این فیلمنامهنویس درباره مشکلاتی که فیلمسازان در اروپا دارند، عنوان کرد: بزرگترین مشکل ساخت فیلم در اروپا مانند دیگر نقاط جهان پیدا کردن پول برای ساخت آن است. گاهی ممکن است سالها صبر کنید تا بتوانید قصهای که روی آن کار کردید را به فیلم تبدیل کنید. اما شاید خوبی هم داشته باشید، اینکه هرچقدر روی نوشتن وقت بگذارید، بهتر میتوانید زمان بگذارید تا روح شخصیتها را کشف کنید و بتوانید نتیجه بهتری هم بدست بیاورید.
برونکست درباره حضورش در ایران عنوان کرد: متاسفانه نتوانستم زودتر به ایران بیایم و فرصت نکردم فیلم ببینم، اما کاتالوگ جشنواره را که دیدم، فیلمها به نظرم سطح بالایی داشتند و اتفاق خوب دیگری که در شهر دیدم این بود که مردم از برگزاری جشنواره خبر دارند و البته باید اضافه کنم که نماد جشنواره فیلم را خیلی دوست دارم که تلفیقی از فیلم و پروانه است و پروانه برای من نماد رهایی و آزادی است.
این فیلمنامهنویس درباره نحوه ساخت فیلم که بخش زیادی از آن در محیط بیرونی ساخته شده، اظهار کرد: این فیلم در شمال ایتالیا تصویربرداری شده و تلاش ما هم این بود که مکانهای بکری پیدا کنیم که تصاویر خاصی داشته باشیم و البته چیزی که در فیلم نمیبینید تغییرات آب و هوایی است. ۹۰ دردصد فیلم در محیط بیرونی تصویربرداری شده و مانند این است که در آن منطقه همیشه هوا آفتابی است، در حالیکه آن سال بارانیترین تابستانی بود که در منطقه وجود داشت و ما در فاصله بین دو باران فیلمبرداری میکردیم. همچنین برای بالا و پایینرفتن از تپهها هم خودمان دوربینها و وسیلهها را جابهجا میکردیم و هیچ وسیلهای برای حمل این ابراز نبود!